Nipid

Pime ja lumeta kaamos jätkub: 5 nippi, kuidas sellest üle olla (8)

Toimetas Helen Serka-Sanchez, 21. jaanuar 2020, 20:00
Ehkki päevad lähevad juba tasapisi valgemaks, rusub pime ja lumeta talv nii, et tahaks karu kombel talveund magada.Foto: Lina Kivaka / Pexels
Ehkki päevad lähevad juba tasapisi valgemaks, rusub pime ja lumeta talv nii, et tahaks karu kombel talveund magada. Ka tuju on siis halb ning pidev väsimus häirib igapäevaseid toimetusi. Kuna kevadeni siiski magada pole võimalik, proovi neid enesetunnet parandavaid nippe.

Pimedus ja helge lume puudus kutsuvad nii mõneski esile kaamose ehk talvemasenduse, mille tõttu ollakse tavapärasest rohkem väsinud ja kurvameelsed. Sesoonne depressioon kestab enamasti aasta kõige pimedamal ajal ehk oktoobrist aprillini. Õnneks kaob kaamos kevadel koos päikeselisemate ja pikemate päevadega.

Kui enamik järgnevaid väited kehtib ka sinu kohta, siis võib sind kimbutada talvemasendus:

  • Tunnen, et tahan kogu aeg magada.
  • Ma olen nii väsinud, et raske on päevatoimetustega hakkama saada.
  • Minu söögiisu on muutunud, tahan rohkem süüa süsivesikuterikkaid toite (küpsetised, pasta, kommid).
  • Kehakaal on tõusnud.
  • Ma olen kurb.
  • Mul on süü- ja lootusetuse tunne.
  • Väldin inimesi ja tegevusi, mis mulle varem meeldisid.
  • Olen ärritunud, pinges ja stressis.
  • Mind ei huvita enam seks ega muu kehaline kontakt.
Sesoonne depressioon kestab enamasti aasta kõige pimedamal ajal ehk oktoobrist aprillini.Foto: Pixabay / Pexels

Proovi neid nippe!

Naudi võimalikult palju päevavalgust. Talvemasendus tekib just vähesest valgusest, seega tuleks nii palju kui võimalik nautida päevavalgust ja värsket õhku.

Tee nii!
Tõmba akendelt eest kardinad ja ava rulood, et päevavalgus tuppa lasta.

Liigu aktiivselt. See on teaduslikult tõestatud, et regulaarne liikumine aitab depressioonist paraneda ja see kehtib ka kaamose kohta. Eriti tõhus on liikumine värskes õhus.

Tee nii!
Liigu võimalikult paljudel päevadel nädalas 30-60 minutit. Eriti head on rütmilised treeningud nagu jooksmine, kõndimine, jõutreening, tantsimine.

Tee nii!
Võta ühendust mõne sõbraga, kellele oled juba ammu tahtnud helistada, kuid millegipärast pole seda teinud. Samuti aitab ellu särtsu tuua osalemine mõnel kursusel, kus saad omandada uusi oskusi ning tutvusi.

Söö tervislikult. Väsimus ärgitab sööma magusat ja muid kiiresti energiat andvaid toite. Tegelikult peaksid keskenduma just tervislikule toidule nagu täisteratooted ning värsked puu- ja juurviljad.

Tee nii!
Kui sul tuleb isu näksida, siis eelista plaksumaisi, pähkleid või juurvilju. Nii hoiad aina kerkiva kaalunumbri kontrolli all.

Vabane liigsest stressist. Liigne stress tekitab ärrituvust ja pingeid igal hooajal. Seega katsu oma elus üles leida need tegurid, mis tekitavad üleliigset stressi, ja proovi neist vabaneda või nende mõju vähendada.

Tee nii!
Kurvameelsus meelitab jääma nelja seina vahele. Selle asemel sunni end tegelema asjadega, mis sulle varem rõõmu on valmistanud. Võid olla üllatunud, kui palju paremini ennast tundma hakkad.

Samal teemal

7. jaanuar 2020, 05:29
10 lihtsat nippi, kuidas pääseda talvistest viirustest
11. detsember 2019, 05:30
Kui tööpäevast on saanud õudusunenägu ehk 10 märki, et peaksid ametit vahetama
17. november 2019, 18:26
PIMEDA AJA NIPID | 14 lihtsat viisi, kuidas leida elus rohkem rõõmu
14. november 2019, 05:24
Tunned ärevust? 5 nippi selle seljatamiseks