Tarbija

Piiriülesed petuskeemid e-kaubanduses: kuidas end nende eest kaitsta? 

Toimetas Annaliisa Köss, 28. november 2019, 19:38
Sageli langetakse välismaistes e-poodides osteldes pahatahtlike pettuste lõksu.Foto: PhotoMIX Ltd. / Pexels

Veebikaubamajad on loonud piiritu ostukeskkonna, mille abil on meelepäraste asjade ostmine kodust lahkumata vaid mõne kliki kaugusel. Igapäevaseks on muutunud kaupade tellimine ka teistest riikidest ning see trend üha kasvab. Paraku langetakse välismaistes e-poodides osteldes sageli ka pahatahtlike pettuste lõksu.

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti EL tarbija nõustamiskeskuse jurist Heldin Malmet annab ülevaate levinumatest petuskeemidest piiriülese e-kaubanduse puhul ja selgitab, kuidas end nende eest kaitsta.

PROBLEEM #1: tellitud kaup jääb tulemata
Tegemist on olukorraga, kui tarbija on tellimisel kauba eest maksnud, kuid kaup jääb tulemata ning välisriigis asuva kauplejaga kontakti saamine ei õnnestu.

Mida teha?
Toodete mittesaatmine on iseloomulik pigem petturlikele ja fiktiivsetele e-poodidele. Seega proovi kõigepealt kindlaks teha, kas tegemist on seadusliku e-poega. Selleks tutvu lähemalt veebipoe kodulehega ning veendu, et nende kontaktandmed on leitavad ja korrektsed. Kui lehel on vaid kontaktivorm, ei anna see paraku mingit garantiid, et saad kauplejaga vajaduse korral hiljem kontakti võtta. Kui veebipood ei ole sulle tuttav, tasub kindlasti otsida ka teiste tarbijate kommentaare ja hinnanguid ning kahtluse korral ost sooritamata jätta.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

29. november 2019, 02:23
POOLT JA VASTU | Kas minna mustal reedel ostlema või mitte?
25. november 2019, 09:27
Lugejad kaebavad: see veebipood jättis meid ilma nii rahast kui kaubast
11. november 2019, 15:22
E-smaspäev hullutab: korduma kippuvad küsimused, mida e-poodidest tellides teadma peaksid
29. oktoober 2019, 05:59
Lugeja küsib: miks annavad kauplused tagastatud kauba eest kinkekaardi ja mitte raha?