Tee ise

TEE ISE | Ka spordirinnahoidjat on võimalik ise õmmelda!  

Laura Karro, 9. märts 2020, 13:15
Suurenda või vähenda lõiget vastavalt vajadusele.Foto: Laura Karro
Varsti saadki juba tossud jalga tõmmata, et värskes õhus rohkem liikuda. Et hoida oma rindu liigse gravitatsiooni eest, võiksid kanda head tuge pakkuvat spordirinnahoidjat. Poes on need aga hirmus kallid. Seetõttu teemegi selle ise!

Vaja läheb:

  • 150 × 50 cm trikotaažkangast
  • kääre
  • mõõdulinti
  • overlok- või õmblusmasinat ja trikotaažinõela
  • niiti
  • nõela
  • nööpnõelu
  • tange
  • harutajat

Õmble spordirinnahoidjat nii:

1. Lõika kangast tükid. Lõika neli 4 × 35 cm kangariba, topeltkangast esi- (35 × 37 cm) ja tagatükk (10 × 37 cm) ning kaelapael (11 × 22 cm). Ära unusta lisamast õmblusvaru sissevõtete tegemiseks!

1. Lõika kangast tükid. Foto: Laura Karro

2. Sobita kokku. Tee pluusi esiosa mõlema tüki külgedele u 10 cm sissevõtted, et luua rinnaosale kumerust.

2. Sobita kokku. Foto: Laura Karro

3. Õmble ja äärista. Õmble seljaosa ja kaelapaela topelt kangatükid, paremad pooled sees, kokku nii, et otsad jääksid lahti. Keera õigetpidi.

3. Õmble ja äärista. Foto: Laura Karro

4. Õmble esi- ja tagaosa kokku. Pane kaelapael ja seljaosa kahe esiosa vahele, nii et õmblused vaatavad teineteise poole, ning õmble mööda servi läbi. Rinnaesise allossa jäta avaus, pööra sellest rinnahoidja õigetpidi ja õmble ava kinni.

4. Õmble esi- ja tagaosa kokku.

5. Valmista paelad. Õmble kõik kangaribad, paremad pooles sees, pikuti neljaks tunneliks ja keera õigetpidi. Töö on mugavam, kui võtad tangid appi.

5. Valmista paelad.Foto: Laura Karro

6. Lisa punutis. Ava kaelapaela keskkohast õmblus, kinnita sinna paelaotsad ja õmble tugevasti kinni. Sõlmi paeltest punutis ja kinnita see seljaosale sobiva pikkusega samal moel, nagu kinnitasid paelad kaelaosale.

6. Lisa punutis. Foto: Laura Karro

Aega kulub 1,5 tundi!